Aktualności

W styczniu

Zapraszamy na nasze najnowsze przedstawienia – na dużej scenie sali Bogusławskiego Matka Courage i jej dzieci Brechta w reżyserii Michała Zadary, czyli mechanizmy wojny w nowoczesnej odsłonie, w roli Matki Courage Danuta Stenka. Z kolei na Wierzbowej przedstawiamy Garderobianego Harwooda w reżyserii Adama Sajnuka, w roli Sira występuje Jan Englert, Garderobianego gra Janusz Gajos.

Anna Markowicz, Karol Pocheć. Fot. Krzysztof BielińskiW repertuarze mamy spektakle dla dzieci i rodziców – ujmującą pięknymi scenicznymi obrazami i mądrością przekazu Królową Śniegu Andersena w reżyserii Piotra Cieplaka oraz rozśpiewaną, energetyczną, pełną humoru Pchłę Szachrajkę Brzechwy, do muzyki Macieja Małeckiego, w inscenizacji Anny Seniuk.

W sali Bogusławskiego gramy wielkie romantyczne inscenizacje – Mickiewiczowskie Dziady w reżyserii słynnego litewskiego teatralnego twórcy, Eimuntasa Nekrošiusa oraz Kordiana Słowackiego w scenicznej interpretacji Jana Englerta. A ponadto Francuzi w Warszawie – czyli Królowa Margot Dumasa w reżyserii Grzegorza Wiśniewskiego i Tartuffe Molière’a przygotowany przez Jacquesa Lassalle’a.

W podziemiach Teatru, pod Wierzbową (wejście dla widzów od strony sali Bogusławskiego) pokazujemy Duszyczkę, jedno z ostatnich przedstawień Jerzego Grzegorzewskiego na motywach Różewiczowskich poematów.

Scena zbiorowa. Fot. Krzysztof BielińskiNa scenie przy Wierzbowej literatura polska w trzech odsłonach – gorączkowe rytmy i czechowowski klimat w Opowiadaniu brazylijskim Iwaszkiewicza w reżyserii Marcina Hycnara, opowieść o losach powojennego pokolenia w Pożegnaniach Dygata, spektaklu przygotowanym przez Agnieszkę Glińską, a także dramat najnowszy – Dowód na istnienie drugiego napisany i wyreżyserowany przez Macieja Wojtyszkę, rzecz o intrygujących spotkaniach pisarzy – Witolda Gombrowicza ze Sławomirem Mrożkiem. A ponadto ostra w języku i psychologicznym obrazowaniu Kotka na gorącym blaszanym dachu Williamsa, realizacja Grzegorza Chrapkiewicza.

Na zdjęciach: u góry – Anna Markowicz i Karol Pocheć w Królowej Śniegu, fot. Krzysztof Bieliński; środek – scena zbiorowa z Opowiadania brazylijskiego, fot. Krzysztof Bieliński; dół – Dominika Kluźniak (Renée – markiza de Sade), Ewa Wiśniewska (Madame de Montreuil), Milena Suszyńska (Anna) w Madame de Sade, fot. Tomasz Urbanek / East News

Dominika Kluźniak (Renée – markiza de Sade), Ewa Wiśniewska (Madame de Montreuil), Milena Suszyńska (Anna). Fot. Tomasz Urbanek / East NewsW kameralnych wnętrzach sceny Studio przedstawiamy wstrząsającą psychodramę W mrocznym mrocznym domu Neila LaBute’a w reżyserii Grażyny Kani, misterne studium kobiecej duszy – Madame de Sade Mishimy, spektakl przygotowany przez Macieja Prusa oraz Mszę za miasto Arras na podstawie powieści Andrzeja Szczypiorskiego, monodram w wykonaniu Janusza Gajosa.

Zobacz repertuar styczniowy w kalendarium →

Korzystając z serwisu internetowego Teatru Narodowego wyrażasz zgodę na używanie plików cookie. Plik cookie możesz zablokować za pomocą opcji dostępnych w przeglądarce internetowej. Aby dowiedzieć się więcej, kliknij tutaj