Aktualności

Repertuar w lutym

W repertuarze lutowym między innymi: Brechtowska Matka Courage i jej dzieci przygotowana przez Michała Zadarę, a 11 lutego premiera na scenie przy Wierzbowej – Idiota Dostojewskiego w reżyserii Pawła Miśkiewicza.


• sala Bogusławskiego

Piotr Grabowski (Ksiądz), Paulina Szostak (Dziecko), Grzegorz Małecki (Gustaw-Konrad). Fot. Krzysztof Bieliński

Na dużej scenie gramy Dziady w inscenizacji Eimuntasa Nekrošiusa, w roli Gustawa-Konrada – Grzegorz Małecki. „Świetna kreacja Małeckiego jest zwycięstwem aktorskiej pokory, budowana z kilku mocnych znaków (…)” – pisał Jacek Wakar (recenzje Dziadów →).
Zapraszamy także na Brechtowską Matkę Courage i jej dzieci w scenicznej interpretacji Michała Zadary, główną rolę gra Danuta Stenka. „To jest historia o błyskotliwej handlarce, która ma cięty język i dużo mądrości życiowej” – przyznaje reżyser.
W repertuarze także klasyka: Tartuffe Molière’a  przygotowany przez Jacquesa Lassalle’a z Danutą Stenką i Wojciechem Malajkatem oraz Śluby panieńskie w scenicznej interpretacji Jana Englerta.
Nie zabraknie inscenizacji dramatu współczesnego: Gombrowiczowska Iwona, księżniczka Burgunda w reżyserii Agnieszki Glińskiej i realizacja Jana Englerta – Udręka życia, tragikomedia izraelskiego dramatopisarza Hanocha Levina z kreacjami Anny Seniuk, Janusza Gajosa i Włodzimierza Pressa.
Całe rodziny zapraszamy na wzruszającą, pełną barw i emocji Królową Śniegu Andersena, przygotowaną przez Piotra Cieplaka.
W podziemnym przejściu Teatru, pod Wierzbową (wejście od strony sali Bogusławskiego) pokazujemy sceniczną opowieść o ludzkiej duszy – słabej, śmiesznej, ale i pięknej. Głównego bohatera – R w Różewiczowskiej Duszyczce w reżyserii Jerzego Grzegorzewskiego gra Jan Englert.

Na zdjęciu: Piotr Grabowski (Ksiądz), Paulina Szostak (Dziecko) i Grzegorz Małecki (Gustaw-Konrad) w Dziadach Mickiewicza, reż. Eimuntas Nekrošius. Fot. Krzysztof Bieliński

Marcin Hycnar (Paweł), Patrycja Soliman (Lidka). Fot. Krzysztof Bieliński• scena przy Wierzbowej im. Jerzego Grzegorzewskiego

11 lutego premiera – Idiota Dostojewskiego w reżyserii Pawła Miśkiewicza.
Na scenie przy Wierzbowej w lutym przedstawiamy także teksty XX-wieczne.
Gramy Pożegnania według powieści Stanisława Dygata w reżyserii Agnieszki Glińskiej i Tango Mrożka, jeden z ostatnich spektakli Jerzego Jarockiego.
W Garderobianym Harwooda w reżyserii Adama Sajnuka – sztuce o osobistym i artystycznym spełnieniu – główne role kreują Jan Englert i Janusz Gajos. W Kotce na gorącym blaszanym dachu Willliamsa w roli tytułowej Kotki możemy oglądać Edytę Olszówkę.

Na zdjęciu: Marcin Hycnar w roli Pawła i Patrycja Soliman – Lidka w Pożegnaniach Dygata, reż. Agnieszka Glińska. Fot. Krzysztof Bieliński


• scena Studio

Dominika Kluźniak (Renée – markiza de Sade). Fot. Tomasz Urbanek / East News

W kameralnym wnętrzu sceny Studio przyglądamy się kobiecej duszy – gramy Madame de Sade Mishimy w reżyserii Macieja Prusa, w roli tytułowej występuje Dominika Kluźniak.
Stajemy się świadkami wstrząsającej relacji o mieście Arras i o naszej współczesności – w monodramie Msza za miasto Arras na podstawie powieści Andrzeja Szczypiorskiego oglądamy Janusza Gajosa.
Przedstawiamy psychologiczny thriller, realizację Grażyny Kani – W mrocznym mrocznym domu Neila LaBute’a z rolami Mileny Suszyńskiej, Grzegorza Małeckiego i Marcina Przybylskiego.
Na scenie Studio gramy i śpiewamy: dla dorosłych utwory Toma Waitsa w Fortepianie pijanym przygotowanym przez Marcina Przybylskiego i dla dzieci piosenki w Pchle Szachrajce Brzechwy, barwnej opowieści do muzyki Macieja Małeckiego, w reżyserii Anny Seniuk.

Na zdjęciu: Dominika Kluźniak jako Renée, markiza de Sade w Madame de Sade Mishimy, reż. Maciej Prus. Fot. Tomasz Urbanek / East News

Zobacz repertuar lutowy w kalendarium →

Korzystając z serwisu internetowego Teatru Narodowego wyrażasz zgodę na używanie plików cookie. Plik cookie możesz zablokować za pomocą opcji dostępnych w przeglądarce internetowej. Aby dowiedzieć się więcej, kliknij tutaj