Aktualności

Repertuar kwietniowy

Zapraszamy na wielki repertuar romantyczny – sceniczną interpretację Kordiana przygotował Jan Englert, Dziady wyreżyserował Eimuntas Nekrošius, wybitny litewski twórca teatralny. Ponadto w repertuarze szesnaście tytułów!


• sala Bogusławskiego

Scena zbiorowa, centralnie: Kamil Mrożek (Kordian II). Fot. Tomasz EnglertRomantyzm na dużej scenie – pytania o polskie alternatywy w Kordianie Słowackiego w inscenizacji Jana Englerta i niejednoznaczne spojrzenie na Mickiewiczowskie Dziady okiem wybitnego litewskiego twórcy, Eimuntasa Nekrošiusa.
Zapraszamy również na klasykę najwyższej próby – Molierowskiego Tartuffe’a w reżyserii Jacquesa Lassalle’a oraz Śluby panieńskie Fredry przygotowane przez Jana Englerta.
W Matce Courage i jej dzieciach Brechta w inscenizacji Michała Zadary przyjrzymy się wstrząsającemu, ale nie pozbawionemu humoru obrazowi wojny; w Udręce życia Levina w reżyserii Jana Englerta będziemy śledzić tragikomiczne zmagania małżonków.
W podziemiach Teatru, pod Wierzbową (wejście od strony sali Bogusławskiego) zabrzmią słowa Różewiczowskich poematów; przedstawiamy tam Duszyczkę, jeden z ostatnich spektakli Jerzego Grezgorzewskiego.
Dorosłych i dzieci zapraszamy na piękną w obrazach, mądrą w przesłaniu Królową Śniegu Andersena przygotowaną przez Piotra Cieplaka.

Na zdjęciu: scena zbiorowa w Kordianie w reżyserii Jana Englerta; centralnie – Kamil Mrożek (Kordian II). Fot. Tomasz Englert


• scena przy Wierzbowej im. Jerzego Grzegorzewskiego

Edyta Olszówka (Matka), Anna Ułas (Kucharcia), Zbigniew Zamachowski (Ojciec). Fot. Krzysztof BielińskiZapraszamy na najnowszą premierę Teatru – Idiotę Dostojewskiego w interpretacji Pawła Miśkiewicza.
Na scenie przy Wierzbowej gramy także spektakle na podstawie tekstów polskich autorów i klasykę dwudziestowiecznego dramatu.
Przedstawiamy opowieść o dojrzewaniu i pułapkach cywilizacji – Różewiczowskie Białe małżeństwo w reżyserii Artura Tyszkiewicza. Portret pogruchotanego, wojennego pokolenia daje Agnieszka Glińska w Pożegnaniach wg powieści Dygata. Gramy słynne Tango Mrożka w drapieżnej scenicznej interpretacji Jerzego Jarockiego.
Międzyludzkie gry, potyczki aktora z jego zakulisowym pomocnikiem pokazujemy w Garderobianym Harwooda w reżyserii Adama Sajnuka, a ludzkie frustracje dochodzą do głosu w Kotce na gorącym blaszanym dachu Williamsa, realizacji Grzegorza Chrapkiewicza.

Na zdjęciu: w Białym małżeństwie w reżyserii Artura Tyszkiewicza – Edyta Olszówka (Matka), Anna Ułas (Kucharcia), Zbigniew Zamachowski (Ojciec). Fot. Krzysztof Bieliński


• scena Studio

Grzegorz Małecki (Terry), Milena Suszyńska (Jennifer). Fot. Andrzej WencelW kameralnym wnętrzu rozgrywa się dramat kobiet, które odsłaniają niuanse swoich relacji z markizem de Sade – Madame de Sade Mishimy to realizacja Macieja Prusa.
Wstrząsające wyznanie o ludzkiej kondycji w monodramie Msza za miasto Arras wg Szczypiorskiego przedstawia Janusz Gajos.
O powikłanych losach trójki postaci opowiada psychologiczny thriller W mrocznym mrocznym domu LaBute’a w reżyserii Grażyny Kani.
A dzieci, nie tylko te najmłodsze, i rodziców zapraszamy na rozśpiewaną, pełną werwy i humoru Pchłę Szachrajkę Brzechwy; przedstawienie, do muzyki Macieja Małeckiego, wyreżyserowała Anna Seniuk.

Na zdjęciu: w przedstawieniu W mrocznym mrocznym domu w reżyserii Grażyny Kani – Grzegorz Małecki (Terry), Milena Suszyńska (Jennifer). Fot. Andrzej Wencel


Zobacz repertuar kwietniowy w kalendarium →

Korzystając z serwisu internetowego Teatru Narodowego wyrażasz zgodę na używanie plików cookie. Plik cookie możesz zablokować za pomocą opcji dostępnych w przeglądarce internetowej. Aby dowiedzieć się więcej, kliknij tutaj