Termin: 14 stycznia 2017, godz. 15:00
Wykładowca: Anna R. Burzyńska
Tytuł: Kapitalizm i groteska. Volksbühne a współczesny teatr polski.

Scena: scena Studio 

Wstęp: 1 zł

Bilety dostępne są tylko w dniu wydarzenia w kasie Teatru przy ul. Wierzbowej 3, na godzinę przed wykładem.

Bilety nie są dostępne w rezerwacji i w sprzedaży online.

Płatność za bilety wyłącznie gotówką.

„Kapitalizm i groteska. Volksbühne a współczesny teatr polski” – wykład Anny R. Burzyńskiej

W tym sezonie cykl wykładów w Teatrze Narodowym poświęcamy trzem legendarnym reformatorom teatru XX wieku, twórcom nowych metod aktorskich: Konstantemu StanisławskiemuBertoltowi Brechtowi i Jerzemu Grotowskiemu
Jak ich wizje wpływają na uprawianie i rozumienie teatru dzisiaj? Czy ich propozycje inspirują współczesnych twórców? Gdzie można znaleźć nieoczywiste ślady ich działalności? 

COŚ TY ATENOM...? Cykl wykładów otwartych w sezonie 2016/2017 →

Kapitalizm i groteska. Volksbühne a współczesny teatr polski. 
Na początku lat dziewięćdziesiątych berliński teatr Volksbühne stał się miejscem pielgrzymek polskich artystów, takich jak Krzysztof Warlikowski, Grzegorz Jarzyna, Jan Klata, Maja Kleczewska, a następnie Michał Zadara, Barbara Wysocka, Michał Borczuch, Krzysztof Garbaczewski. W tym samym czasie na polskie festiwale zaczęły przyjeżdżać spektakle Franka Castorfa, Christopha Marthalera, René Pollescha, Gob Squad. 

Typowe dla Volksbühne połączenie wojującej polityczności z ducha Bertolta Brechta i nowoczesnego języka mediów i popkultury zrodziło model teatru odpowiadający potrzebom opisania i osądzenia gwałtownie zmieniającego się świata.

Anna R. Burzyńska – adiunkt w Katedrze Teatru i Dramatu Wydziału Polonistyki Uniwersytetu Jagiellońskiego. Jej zainteresowania badawcze obejmują przede wszystkim najnowszy teatr europejski oraz dramat polski i niemiecki od XIX wieku po współczesność, a także związki między teatrem i muzyką. Redaktorka Gazety Teatralnej „Didaskalia”, krytyczka muzyczna i teatralna. Opublikowała m.in. książki Maska twarzy. Twórczość dramatyczna Stanisława Grochowiaka (2011) i Małe dramaty. Teatralność liryki Stanisława Grochowiaka (2012).

Na zdjęciu: Bertolt Brecht, fot. Paul Hamann, 1931, Akademie der Künste, Bertolt-Brecht-Archiv, Berlin

Korzystając z serwisu internetowego Teatru Narodowego wyrażasz zgodę na używanie plików cookie. Plik cookie możesz zablokować za pomocą opcji dostępnych w przeglądarce internetowej. Aby dowiedzieć się więcej, kliknij tutaj