Aktualności
Teatr Narodowy w ankiecie miesięcznika TEATR „Najlepszy, najlepsza, najlepsi w sezonie 2023/2024”
20/09/2024
Scena zbiorowa. Na pierwszym planie: Michalina Łabacz (Marianna), Paweł Brzeszcz (Alfred) w Opowieściach Lasku Wiedeńskiego Ödöna von Horvátha
w reżyserii Małgorzaty Bogajewskiej. Fot. Marta Ankiersztejn
W podsumowaniu miesięcznika „Teatr” Najlepszy, najlepsza, najlepsi w sezonie 2023/2024 zostały wymienione spektakle, twórczynie i twórcy Teatru Narodowego oraz wydana przez Teatr To. Biografia Jerzego Grzegorzewskiego Maryli Zielińskiej. Bardzo się cieszymy, gratulujemy wszystkim wyróżnionym!
Do wypełnienia tegorocznej ankiety miesięcznika „Teatr” Najlepszy, najlepsza, najlepsi w sezonie 2023/2024 w części dotyczącej teatru dramatycznego zostali zaproszeni krytycy teatralni:
Kamil Bujny (teatrologia.info), Tomasz Domagała (domagalasiekultury.pl), Łukasz Drewniak (teatralny.pl), Katarzyna Flader-Rzeszowska („Teatr”), Dominik Gac („Teatr”), Anna Jazgarska (teatralny.pl), Jacek Kopciński (redaktor naczelny „Teatru”), Jolanta Kowalska (stała współpracowniczka „Teatru”), Wiesław Kowalski (redaktor naczelny portalu teatrdlawszystkich.eu.), Aneta Kyzioł („Polityka”), Jacek Sieradzki („Odra”), Przemysław Skrzydelski (blog recenzencki e-teatr.pl – „Moroz do Skrzydelskiego, Skrzydelski do Moroza”, „Nowy Tygodnik Kulturalny”), Maryla Zielińska (e-teatr).
– w kategorii „Najlepsza reżyseria” Łukasz Drewniak i Katarzyna Flader-Rzeszowska wymieniają Małgorzatę Bogajewską,
– w kategorii „Najlepsza rola męska” Łukasz Drewniak wymienia Mateusza Rusina za rolę Oskara,
– w kategorii „Najlepsza rola drugoplanowa” Łukasz Drewniak wymienia Beata Ścibakównę za rolę Walerii, Wiesława Cichego za rolę Rotmistrza, Zuzannę Saporznikow za rolę Emmy, a Katarzyna Flader Rzeszowska – Beatę Ścibakównę za rolę Walerii.
◊ Czekając na Godota→ Samuela Becketta w reżyserii Piotra Cieplaka:
– w kategorii „Najlepsza reżyseria” Jolanta Kowalska wymienia Piotra Cieplaka,
– w kategorii „Najlepsza rola męska” Katarzyna Flader-Rzeszowska i Maryla Zielińska wymieniają Mariusza Benoit za rolę Estragona, Jacek Kopciński i Jolanta Kowalska wymieniają Mariusza Benoit za rolę Estragona i Jerzego Radziwiłowicza za rolę Vladimira, a Wiesław Kowalski – Jerzego Radziwiłowicza za rolę Vladimira,
– w kategorii „Najlepsza rola drugoplanowa” Przemysław Skrzydelski wymienia Cezarego Kosińskiego za rolę Pozza,
– w kategorii „Najlepsza scenografia/kostiumy/reżyseria światła” Wiesław Kowalski wymienia Andrzeja Witkowskiego.
◊ Król Lear→ Williama Shakespeare’a w reżyserii Grzegorza Wiśniewskiego:
– w kategorii „Najlepsza rola kobieca” Jolanta Kowalska wymienia Dominikę Kluźniak za rolę Kordelii / Błazna,
– w kategorii „Najlepsza muzyka/reżyseria dźwięku” Wiesław Kowalski wymienia Aleksandrę Grykę.
◊ Fredro. Rok Jubileuszowy→ w reżyserii Jana Englerta
– w kategorii „Najlepsza rola drugoplanowa” Jacek Sieradzki wymienia Ewę Wiśniewską za rolę Klary i Annę Seniuk za rolę Anieli.
◊ To. Biografia Jerzego Grzegorzewskiego→ Maryli Zielińskiej:
– książkę wydaną przez Teatr Narodowy w kategorii „Najciekawsza książka o teatrze” wymieniają: Kamil Bujny, Tomasz Domagała, Jacek Kopciński, Jolanta Kowalska, Wiesław Kowalski, Jacek Sieradzki, Przemysław Skrzydelski.
Ankieta miesięcznika „Teatr” Najlepszy, najlepsza, najlepsi w sezonie 2023/2024. Czytaj więcej →