Aktualności

W kwietniu na scenach

Zapraszamy na widowiskowe inscenizacje światowej dramaturgii – Śmierć Dantona Büchnera i Opowieść zimową Shakespeare'a, a także interpretacje polskiego kanonu romantycznego – Kordiana i Dziady.
W repertuarze dwadzieścia tytułów!

• sala Bogusławskiego

Romantyzm na dużej scenie – pytania o polskie alternatywy w Kordianie Słowackiego w inscenizacji Jana Englerta i niejednoznaczne spojrzenie na Mickiewiczowskie Dziady okiem wybitnego litewskiego twórcy, Eimuntasa Nekrošiusa.

Oskar Hamerski, Kacper Matula, Łukasz Borkowski, Jarosław Gajewski, Patrycja Soliman, Justyna Kowalska, Karol Dziuba, Paweł Paprocki, Bartłomiej Bobrowski, Adrian Zaremba, Robert Jarociński. Fot. Bartek Warzecha Zapraszamy również na widowiskowe interpretacje światowej dramaturgii – baśniową Opowieść zimową Shakespeare'a w reżyserii Marcina Hycnara oraz żywiołową Śmierć Dantona Büchnera przygotowaną przez Barbarę Wysocką.  

Gramy polskich autorów – Fredrowskie Śluby panieńskie pod kunsztownym kierownictwem Jana Englerta, groteskową Iwonę, księżniczkę Burgunda Gombrowicza w scenicznej interpretacji Agnieszki Glińskiej.
W podziemiach Teatru, pod Wierzbową (wejście od strony sali Bogusławskiego) zabrzmią słowa Różewiczowskich poematów w Duszyczce, jednym z ostatnich spektakli Jerzego Grzegorzewskiego. 
I dramaturgia najnowsza, pisana na scenie – intrygujący, poetycki Elementarz Barbary Klickiej w reżyserii Piotra Cieplaka, przedstawienie, które łączy surrealistyczny humor z poważną refleksją nad aktualnym znaczeniem słów. 
Na zdjęciu: scena zbiorowa w Opowieści zimowej w reżyserii Marcina Hycnara, na pierwszym planie – Patrycja Soliman (Hermiona), Justyna Kowalska (Paulina). Fot. Bartek Warzecha


• scena przy Wierzbowej im. Jerzego Grzegorzewskiego

Edyta Olszówka (Matka), Anna Ułas (Kucharcia), Zbigniew Zamachowski (Ojciec). Fot. Krzysztof Bieliński

Na scenie przy Wierzbowej także pokazujemy spektakle na podstawie tekstów polskich autorów oraz klasykę dwudziestowiecznego dramatu. 
W wyreżyserowanych przez Jana Englerta Fredraszkach – kompilacji utworów naszego komediopisarza wszechczasów przyglądamy się polskiej obyczajowości i mentalności. Różewiczowskie Białe małżeństwo w reżyserii Artura Tyszkiewicza pokazuje historię o dojrzewaniu i pułapkach cywilizacji. Ułani Jarosława Marka Rymkiewicza to tragikomiczna groteska o uwikłaniu w mitach polskości.
Zakulisowe teatralne rozgrywki śledzimy w Garderobianym Harwooda w reżyserii Adama Sajnuka, a intensywne rodzinne frustracje dochodzą do głosu w Kotce na gorącym blaszanym dachu Williamsa, realizacji Grzegorza Chrapkiewicza. Konflikt postaw i absurdy ludzkich zmagań przedstawia Nikt Levina w reżyserii Artura Tyszkiewicza.

Na zdjęciu: w Białym małżeństwie w reżyserii Artura Tyszkiewicza – Edyta Olszówka (Matka), Anna Ułas (Kucharcia), Zbigniew Zamachowski (Ojciec). Fot. Krzysztof Bieliński

• scena Studio

Grzegorz Małecki (Terry), Milena Suszyńska (Jennifer). Fot. Andrzej Wencel

W kameralnym wnętrzu rozgrywa się dramat kobiet, które odsłaniają niuanse swoich relacji z markizem de Sade – Madame de Sade Mishimy to realizacja Macieja Prusa wyróżniona Nagrodą im. Cypriana Kamila Norwida w kategorii „Teatr” za reżyserię.
Wstrząsające wyznanie o ludzkiej kondycji w monodramie Msza za miasto Arras wg Szczypiorskiego przedstawia Janusz Gajos.
O powikłanych losach trójki postaci opowiada psychologiczny thriller W mrocznym mrocznym domu LaBute’a w reżyserii Grażyny Kani.
Twórcach obrazów Enquista w reżyserii Artura Urbańskiego jesteśmy uczestnikami burzliwego spotkania artystów – autentycznych postaci szwedzkiej literatury i filmu. 
W repertuarze mamy też spektakle muzyczne: przygotowany przez Marcina Przybylskiego Fortepian pijany z frapującymi utworami Toma Waitsa, a dla dzieci pełną barw i humoru Pchłę Szachrajkę Brzechwy do muzyki Macieja Małeckiego, w reżyserii Anny Seniuk.

Na zdjęciu: w przedstawieniu W mrocznym mrocznym domu w reżyserii Grażyny Kani – Grzegorz Małecki (Terry), Milena Suszyńska (Jennifer). Fot. Andrzej Wencel

Zobacz repertuar kwietniowy w kalendarium →

Korzystając z serwisu internetowego Teatru Narodowego wyrażasz zgodę na używanie plików cookie. Plik cookie możesz zablokować za pomocą opcji dostępnych w przeglądarce internetowej. Aby dowiedzieć się więcej, kliknij tutaj