Aktualności

Marzec w Teatrze Narodowym

Na dużej scenie wielkie inscenizacje dramatu romantycznego – Mickiewiczowskie Dziady w reżyserii Eimuntasa Nekrošiusa i Śmierć Dantona, dramat Georga Büchnera o mechanizmach rewolucji przygotowany przez Barbarę Wysocką.
Na scenie przy Wierzbowej kolejna premiera – Ułani Jarosława Marka Rymkiewicza w reżyserii Piotra Cieplaka.
Bilety na przedstawienia z repertuaru marcowego w sprzedaży od 4 stycznia. Bilety na Ułanów do nabycia wkrótce.

Paulina Szostak (Anioł), Grzegorz Małecki (Gustaw-Konrad), Paulina Korthals (Anioł). Fot. Krzysztof Bieliński

 sala Bogusławskiego

Zapraszamy na wielkie inscenizacje dramatu romantycznego – Mickiewiczowskie Dziady w reżyserii litewskiego mistrza teatru, Eimuntasa Nekrošiusa oraz Śmierć Dantona, dramat Georga Büchnera o mechanizmach rewolucji przygotowany przez Barbarę Wysocką.
Przedstawiamy gorzkiego Molierowskiego Tartuffe’a w scenicznej interpretacji Jacquesa Lassalle’a i późny dramat Shakespeare’a opowiadający o winie i odkupieniu – Opowieść zimową w reżyserii Marcina Hycnara.
W repertuarze także spektakle przygotowane przez Jana Englerta – ponadczasowe Śluby panieńskie Fredry oraz Udręka życia, tragikomedia Levina o zmęczonych sobą małżonkach.
W podziemiach Teatru, pod Wierzbową (wejście na od strony sali Bogusławskiego) przedstawiamy jeden z ostatnich spektakli Jerzego Grzegorzewskiego – wciąż intrygującą Duszyczkę na motywach poematów Różewicza.

Na zdjęciu: Paulina Szostak (Anioł), Grzegorz Małecki (Gustaw-Konrad), Paulina Korthals (Anioł) w Dziadach Mickiewicza w inscenizacji Eimuntasa Nekrošiusa. Fot. Krzysztof Bieliński

Jan Frycz (Tocki), Mariusz Benoit (Lebiediew). Fot. Krzysztof Bieliński

 scena przy Wierzbowej im. Jerzego Grzegorzewskiego

10 marca premiera spektaklu rozprawiającego się z polskimi narodowymi mitami – Ułani Jarosława Marka Rymkiewicza w reżyserii Piotra Cieplaka i scenografii Andrzeja Witkowskiego.
Na scenie przy Wierzbowej przedstawiamy klasykę XX-wiecznego dramatu – Garderobianego Harwooda, realizację Adama Sajnuka i Łysą śpiewaczkę Ionesco w reżyserii Macieja Prusa.
Oglądamy pragnienia, żądze i niespełnienia bohaterów Idioty Dostojewskiego w scenicznej interpretacji Pawła Miśkiewicza. W Pożegnaniach, przedstawieniu Agnieszki Glińskiej na podstawie powieści Dygata śledzimy losy polskiej inteligencji po wojennej hekatombie.

Na zdjęciu: Jan Frycz (Tocki), Mariusz Benoit (Lebiediew) w Idiocie Dostojewskiego w reżyserii Pawła Miśkiewicza. Fot. Krzysztof Bieliński

Grzegorz Małecki (Terry), Milena Suszyńska (Jennifer). Fot. Andrzej Wencel

 scena Studio

W kameralnm wnętrzu małej sceny Teatru Janusz Gajos w monodramie Msza za miasto Arras na podstawie powieści Andrzeja Szczypiorskiego składa raport o ludzkiej kondycji, mówi o wymiarach wolności i źródłach fanatyzmu.
Z tajemnicami z dzieciństwa spotykamy się w psychologicznym thrillerze W mrocznym mrocznym domu LaBute’a przygotowanym przez Grażynę Kanię. Zawiłościom kobiecego odczuwania przyglądamy się w przedstawieniu Madame de Sade Mishimy w reżyserii Macieja Prusa.
A dla dzieci i całych rodzin gramy rozwibrowaną śpiewem i kolorami Pchłę Szachrajkę Brzechwy do muzyki Macieja Małeckiego, w reżyserii Anny Seniuk.

Na zdjęciu: Grzegorz Małecki (Terry), Milena Suszyńska (Jennifer) w przedstawieniu W mrocznym mrocznym domu LaBute’a w reżyserii Grażyny Kani. Fot. Andrzej Wencel

 

Korzystając z serwisu internetowego Teatru Narodowego wyrażasz zgodę na używanie plików cookie. Plik cookie możesz zablokować za pomocą opcji dostępnych w przeglądarce internetowej. Aby dowiedzieć się więcej, kliknij tutaj