Aktualności

Repertuar majowy

Na dużej scenie Teatru wielkie inscenizacje o historycznych i politycznych mechanizmach – Śmierć Dantona Büchnera w reżyserii Barbary Wysockiej oraz Brechtowska Matka Courage i jej dzieci przygotowana przez Michała Zadarę.  Zapraszamy!

Scena zbiorowa, na pierwszym planie: Oskar Hamerski (Jerzy Danton). Fot. Krzysztof Bieliński sala Bogusławskiego

Przedstawiamy wielkie inscenizacje o historycznych i politycznych mechanizmach – Śmierć Dantona Büchnera w reżyserii Barbary Wysockiej oraz Brechtowską Matkę Courage i jej dzieci przygotowaną przez Michała Zadarę.

Gramy arcyśmiesznego i zarazem gorzkiego Tartuffe’a Molière’a w reżyserii Jacquesa Lassalle’a oraz zrealizowaną przez Marcina Hycnara Szekspirowską Opowieść zimową – spektakl o zazdrości, odkupieniu i szaleństwie tyranii.

Zapraszamy na przedstawienia w reżyserii Jana Englerta – dramat polskich losów w Kordianie Słowackiego oraz tragikomiczną opowieść o zmęczonych sobą małżonkach – Udrękę życia Levina.
[UWAGA: Przedstawienie Kordiana w sobotę, 12 maja, o godz. 16:00 obywa się w ramach akcji „Bilet do teatru za 300 groszy” towarzyszącej obchodom Dnia Teatru Publicznego; informacje o akcji oraz o zasadach sprzedaży biletów →]

W podziemiach Teatru, pod Wierzbową (wejście od strony sali Bogusławskiego) odbywają się spektakle skomponowanej na motywach Różewiczowskich poematów Duszyczki, jednej z ostatnich prac reżyserskich Jerzego Grzegorzewskiego.

Na zdjęciu: scena zbiorowa, centralnie – Oskar Hamerski jako Jerzy Danton w Śmierci Dantona Büchnera w reżyserii Barbary Wysockiej. Fot. Krzysztof Bieliński

Cezary Kosiński (Sławomir Mrożek). Fot. Andrzej Wencel scena przy Wierzbowej im. Jerzego Grzegorzewskiego

Zapraszamy na polski dramat współczesny: opowiadających o uwikłaniu w mity i stereotypy Ułanów Jarosława Marka Rymkiewicza w realizacji Piotra Cieplaka, a także na napisany i wyreżyserowany przez Macieja Wojtyszkę Dowód na istnienie drugiego, tekst o spotkaniu twórców – Witolda Gombrowicza ze Sławomirem Mrożkiem.

Gramy klasykę dwudziestowiecznego dramatu – skupiającą się na międzyludzkich relacjach Kotkę na gorącym blaszanym dachu Williamsa przygotowaną przez Grzegorza Chrapkiewicza oraz Garderobianego Harwooda w reżyserii Adama Sajnuka – opowieść o procesie twórczym i sile aktorskiej przemiany, a także o samotności i zmierzchu artysty.

Przedstawiamy, wyreżyserowaną przez Pawła Miśkiewicza, sceniczną adaptację Idioty Dostojewskiego, w której mocno wybrzmiewa fundamentalne pytanie o możliwość istnienia dobra w świecie ludzkich nikczemności.

Na zdjęciu: Cezary Kosiński w roli Sławomira Mrożka w Dowodzie na istnienie drugiego autorstwa i w reżyserii Macieja Wojtyszki. Fot. Andrzej Wencel



Na pierwszym planie: Paulina Szostak. Fot. Krzysztof Bieliński

 scena Studio

Zapraszamy na spektakle, w których na pierwszy plan wysuwa się opowieść o artystach. W muzycznym Fortepianie pijanym skomponowanym z utworów amerykańskiego barda przyglądamy się postaci Toma Waitsa; spektakl wyreżyserował Marcin Przybylski.
W przygotowanych przez Artura Urbańskiego Twórcach obrazów Enquista obcujemy ze słynną pisarką-noblistką Selmą Lagerlöf i reżyserem filmowym Wiktorem Sjöströmem.
Markiz de Sade, choć na scenie nie pojawi się nigdy, odciśnie mocne piętno na bliskich mu kobietach – obraz legendarnego immoralisty odnajdziemy w Madame de Sade, sztuce Mishimy w interpretacji Macieja Prusa.

W kameralnym wnętrzu sceny Studio mamy okazję śledzić pogmatwane losy trójki bohaterów w psychologicznym thrillerze W mrocznym mrocznym domu LaBute’a przygotowanym przez Grażynę Kanię.
Przedstawiamy także wstrząsający raport o ludzkiej kondycji, który w swoim monodramie Msza za miasto Arras wg powieści Szczypiorskiego składa Janusz Gajos.

Dla dzieci i całych rodzin gramy Pchłę Szachrajkę, pełną kolorów i śpiewu sceniczną opowieść w reżyserii Anny Seniuk, do muzyki Macieja Małeckiego.

Na zdjęciu: Paulina Szostak w Fortepianie pijanym Waitsa w reżyserii Marcina Przybylskiego. Fot. Krzysztof Bieliński

Zobacz repertuar majowy w kalendarium →

Korzystając z serwisu internetowego Teatru Narodowego wyrażasz zgodę na używanie plików cookie. Plik cookie możesz zablokować za pomocą opcji dostępnych w przeglądarce internetowej. Aby dowiedzieć się więcej, kliknij tutaj