Aktualności

Repertuar wrześniowy

Na scenie Studio premiera Tchnienia Macmillana w reżyserii Grzegorza Małeckiego. Wśród wrześniowych spektakli: premiera obecnego sezonu – Gombrowiczowski Ślub przygotowany przez Eimuntasa Nekrošiusa oraz Królowa Śniegu Andersena w inscenizacji Piotra Cieplaka.
Bilety na przedstawienia z repertuaru wrześniowego w sprzedaży od 20 czerwca.
Uprzejmie informujemy, że od września obowiązują nowe ceny biletów →

• sala Bogusławskiego

Mateusz Rusin (Henryk), Grzegorz Małecki (Pijak). Fot. Krzysztof Bieliński  Na dużej scenie przedstawiamy jeden z najważniejszych polskich dramatów XX wieku – Ślub Gombrowicza przygotowany przez znakomitego litewskiego twórcę, Eimuntasa Nekrošiusa oraz rzecz o potędze i chwiejności tyranii – Szekspirowską Opowieść zimową w reżyserii Marcina Hycnara.

Zapraszamy na realizacje Piotra Cieplaka: wzruszającą opowieść o wędrówce Gerdy – Królową Śniegu Andersena oraz pełen zaskakujących tropów interpretacyjnych Elementarz według poetyckiego tekstu Barbary Klickiej.

W podziemiach Teatru, pod Wierzbową (wejście od strony sali Bogusławskiego) gramy jeden z ostatnich spektakli Jerzego Grzegorzewskiego – Duszyczkę na podstawie poematów Różewicza.
Na zdjęciu: Mateusz Rusin (Henryk), Grzegorz Małecki (Pijak) Ślubie Gombrowicza w reż. Eimuntasa Nekrošiusa. Fot. Krzysztof Bieliński



• scena przy Wierzbowej im. Jerzego Grzegorzewskiego

Janusz Gajos (Duży Tata), Grzegorz Małecki (Brick). Fot. Robert JaworskiNa scenie przy Wierzbowej nadzwyczaj współcześnie wybrzmiewa napisany w 1974 roku dramat Ułani Jarosława Marka Rymkiewicza – dowcipne i gorzkie zarazem przedstawienie o uwikłaniu w polskie mity wyreżyserował Piotr Cieplak.
Inne, klasyczne już, dwudziestowieczne dramaty to: opowiadająca o brutalnych międzyludzkich relacjach Kotka na gorącym blaszanym dachu Williamsa przygotowana przez Grzegorza Chrapkiewicza, wyreżyserowany przez Adama Sajnuka Garderobiany Harwooda, w którym przyglądamy się zmaganiom artysty i jego zakulisowego asystenta oraz manifest teatru absurdu – Łysa śpiewaczka Ionesco w  realizacji Macieja Prusa.

Idiotę Dostojewskiego, arcydzieło XIX-wiecznej powieści z pełnokrwistymi bohaterami, którzy czują na sobie ciężar ostatecznego rozrachunku przedstawiamy w reżyserskiej interpretacji Pawła Miśkiewicza.  

Na zdjęciu: Janusz Gajos (Duży Tata), Grzegorz Małecki (Brick) Kotce na gorącym blaszanym dachu Williamsa w reż. Grzegorza Chrapkiewicza. Fot. Robert Jaworski

• scena Studio

Wiesława Niemyska, Mateusz Rusin, Karol Dziuba, Andrzej Perkman. Fot. Krzysztof Bieliński

Na scenie Studio premiera Tchnienia współczesnego brytyjskiego dramatopisarza Duncana Macmillana w reżyserii Grzegorza Małeckiego – opowieść, w której mikrokosmos codziennego życia nieoczekiwanie zderza się z makrokosmosem.  

Zapraszamy także na Twórców obrazów Enquista w reżyserii Artura Urbańskiego, historię burzliwych spotkań szwedzkich twórców – literackiej noblistki Selmy Lagerlöf, aktorki Tory Teje i filmowców: Wiktora Sjöströma i Juliusza Jaenzona.

We wrześniu po raz ostatni zagramy Fortepian pijany, muzyczny spektakl skomponowany przez Marcina Przybylskiego z intrygujących utworów Toma Waitsa (pożegnalne przedstawienie – 25 września →). 

Prezentowana na małej scenie Pchła Szachrajka Brzechwy do muzyki Macieja Małeckiego, w reżyserii Anny Seniuk to doskonała, pełna humoru zabawa dla całych rodzin.

Na zdjęciu: Wiesława Niemyska, Mateusz Rusin, Karol Dziuba, Andrzej Perkman Fortepianie pijanym Waitsa w reż. Marcina Przybylskiego. Fot. Krzysztof Bieliński



Zobacz repertuar wrześniowy w kalendarium → (bilety w sprzedaży od 20 czerwca)



Korzystając z serwisu internetowego Teatru Narodowego akceptujesz zasady Polityki prywatności oraz wyrażasz zgodę na używanie plików cookie. Plik cookie możesz zablokować za pomocą opcji dostępnych w przeglądarce internetowej. Aby dowiedzieć się więcej na temat cookie, kliknij tutaj