Aktualności

„ZNACIE?... ZNAMY!” Przegląd repertuaru polskiego w stulecie odzyskania niepodległości | 2–18 listopada 2018

W repertuarze Teatru Narodowego znajduje się wiele przedstawień zrealizowanych na podstawie tekstów polskich autorów. W listopadzie 2018 roku zapraszamy na szeroki przegląd tych spektakli!
Bilety w sprzedaży od 23 sierpnia.

◊ Mistrz Fredro

Ze sceny usłyszymy znakomity Fredrowski wiersz w Ślubach panieńskich przygotowanych przez Jana Englerta. W wersach poświęconych miłosnym związkom odnajdziemy błyskotliwy, przenikliwy humor, trafny opis obyczajowości i międzyludzkich gier. 


Na zdjęciu: Marcin Hycnar (Gustaw), Patrycja Soliman (Aniela) w Ślubach panieńskich Aleksandra Fredry w reżyserii Jana Englerta. Fot. Stefan Okołowicz


◊ Romantycy
Na dużej scenie Teatru – wielkie inscenizacje dramatu romantycznego

Marcin Hycnar (Kordian I), Mateusz Rusin (Mefistofel), Mariusz Bonaszewski (Szatan). Fot. Tomasz Urbanek / East News
Kordian
Juliusza Słowackiego w reżyserii Jana Englerta to wielowymiarowa opowieść o polskich losach i trudnych alternatywach, zarówno tych przeszłych jak i współczesnych. Premiera spektaklu odbyła się 19 listopada 2015 roku w 250 rocznicę powstania Teatru Narodowego.

Potęga Dziadów spotyka się z nieprzeciętną reżyserską wyobraźnią. Arcydramat Mickiewicza pokazujemy w interpretacji znakomitego litewskiego twórcy, Eimuntasa Nekrošiusa. Na scenie perspektywa metafizyczna splata się z historyczną, w świecie zbudowanym z metafor odnajdujemy więź wspólnoty, tragizm jednostki i zmagania narodu.

Na zdjęciu: Marcin Hycnar (Kordian I), Mateusz Rusin (Mefistofel), Mariusz Bonaszewski (Szatan) w Kordianie Juliusza Słowackiego w reżyserii Jana Englerta. Fot. Tomasz Urbanek / East News


◊ Gombrowicz, Mrożek, Różewicz

Jerzy Radziwiłowicz (Ojciec), Danuta Stenka (Matka/Mania). Fot. Krzysztof Bieliński

Przedstawiamy polskie dramaty dwudziestowieczne w sugestywnych współczesnych interpretacjach.

Różewiczowskie Białe małżeństwo w reżyserii Artura Tyszkiewicza ukazuje konfrontację indywidualnych pragnień ze społecznymi nakazami. Gombrowiczowską Iwonę, księżniczkę Burgunda pokazujemy w wykorzystującej groteskę, błyskotliwej inscenizacji Agnieszki Glińskiej, a jeden z najważniejszych polskich dramatów XX – Ślub Gombrowicza w interpretacji Eimuntasa Nekrošiusa.  

W programie przeglądu znajdziemy przedstawienia mistrzów teatru – drapieżne, odzwierciedlające bolączki naszego wieku Tango Mrożka przygotowane przez Jerzego Jarockiego, a także poetycką Duszyczkę – spektakl Jerzego Grzegorzewskiego, skomponowany z poematów Tadeusza Różewicza Duszyczka oraz Et in Arcadia ego.  

Na zdjęciu: Jerzy Radziwiłowicz (Ojciec), Danuta Stenka (Matka/Mania) w Ślubie Witolda Gombrowicza w reżyserii Eimuntasa Nekrošiusa. Fot. Krzysztof Bieliński


◊ Wiek XX i XXI

Dominika Kluźniak (Zosia), Anna Seniuk (Ciotunia). Fot. Krzysztof BielińskiZapraszamy na sceniczne adaptacje powieści. Losom polskiej inteligencji przed okupacją i po wojennej hekatombie przyglądamy się w Pożegnaniach Stanisława Dygata w reżyserii Agnieszki Glińskiej. Powieść Andrzeja Szczypiorskiego Msza za miasto Arras opowiadająca o zarazie w średniowiecznym mieście posłużyła Januszowi Gajosowi do stworzenia wstrząsającej relacji o ludzkiej kondycji w czasach kryzysu.

W programie listopadowego spotkania z publicznością – kolejne polskie dramaty.
Ułani to tekst Jarosława Marka Rymkiewicza napisany w 1974 roku, w 2018 zrealizowany przez Piotra Cieplaka – arcyśmieszny, bolesny i aktualny sceniczny obraz polskiego uwikłania w narodowe mity. Dramaturgię najnowszą reprezentuje Dowód na istnienie drugiego autorstwa i w reżyserii Macieja Wojtyszki, spektakl przybliżający historię spotkań i wzajemnych relacji pisarzy: Witolda Gombrowicza ze Sławomirem Mrożkiem, a także przygotowany przez Piotra Cieplaka Elementarz Barbary Klickiej – intrygujący sceniczny obraz łączący surrealistyczny humor z poważną refleksją nad aktualnym znaczeniem słów.

Nie zapominamy o najmłodszej publiczności – zapraszamy na pełną metamorfoz, rozwibrowaną śpiewem i kolorami Pchłę Szachrajkę Jana Brzechwy do muzyki Macieja Małeckiego, w reżyserii Anny Seniuk.
Na zdjęciu: Dominika Kluźniak (Zosia), Anna Seniuk (Ciotunia) w Ułanach Jarosława Marka Rymkiewicza w reżyserii Piotra Cieplaka. Fot. Krzysztof Bieliński

Projekt realizowany w ramach obchodów stulecia odzyskania niepodległości

Patronat medialny

Bilety na przestawienia Przeglądu można rezerwować telefonicznie, kupować w kasach Teatru oraz poprzez system sprzedaży online od 23 sierpnia. Bilety na spektakle: Białe małżeństwo, Dowód na istnienie drugiego, Iwona, księżniczka Burgunda, Pożegnania dostępne są w cenie 35 zł, a bilety na Elementarz w cenie 45 zł. Bilety na pozostałe przedstawienia w cenach regularnych.


„ZNACIE?... ZNAMY! Przegląd repertuaru polskiego w stulecie odzyskania niepodległości” | 2–18 listopada 2018

DUSZYCZKA według Tadeusza Różewicza w reżyserii Jerzego Grzegorzewskiego – 2 listopada, godz. 19.00 | 10, 11 listopada, godz. 16.00 | pod Wierzbową (wejście od strony sali Bogusławskiego)
bilet pełnopłatny: 50 zł | bilet ulgowy: 40 zł
KORDIAN Juliusza Słowackiego w reżyserii Jana Englerta – 3 listopada, godz. 19.00 | 4 listopada, godz. 16.00 | sala Bogusławskiego
bilet pełnopłatny: 110–120 zł | bilet ulgowy: 75–85 zł
UŁANI Jarosława Marka Rymkiewicza w reżyserii Piotra Cieplaka – 3 listopada, godz. 16.00 | 4 listopada, godz. 19.00 | scena przy Wierzbowej im. Jerzego Grzegorzewskiego
bilet pełnopłatny: 140 zł | bilet ulgowy: 95 zł
MSZA ZA MIASTO ARRAS według Andrzeja Szczypiorskiego, monodram Janusza Gajosa – 3, 6, 7 listopada, godz. 19.30 | 4 listopada, godz. 16.00 | scena Studio
bilet pełnopłatny: 110 zł | bilet ulgowy: 80 zł
ŚLUB Witolda Gombrowicza w reżyserii Eimuntasa Nekrošiusa – 6, 7 listopada, godz. 18.30 | sala Bogusławskiego
bilet pełnopłatny: 100–120 zł | bilet ulgowy: 65–85 zł
DOWÓD NA ISTNIENIE DRUGIEGO autorstwa i w reżyserii Macieja Wojtyszki – 8, 9 listopada, godz. 19.30 | scena przy Wierzbowej im. Jerzego Grzegorzewskiego
bilet: 35 zł
DZIADY Adama Mickiewicza w reżyserii Eimuntasa Nekrošiusa – 10, 11 listopada, godz. 18.30 | sala Bogusławskiego
bilet pełnopłatny: 100–120 zł | bilet ulgowy: 65–85 zł
PCHŁA SZACHRAJKA Jana Brzechwy do muzyki Macieja Małeckiego, w reżyserii Anny Seniuk – 10, 11 listopada, godz. 12.00 | scena Studio
bilet pełnopłatny: 70 zł | bilet ulgowy: 60 zł
ELEMENTARZ Barbary Klickiej w reżyserii Piotra Cieplaka – 13, 14 listopada, godz. 19.00 | sala Bogusławskiego
bilet: 45 zł
TANGO Sławomira Mrożka w reżyserii Jerzego Jarockiego – 13, 14 listopada, godz. 19.00 | scena przy Wierzbowej im.Jerzego Grzegorzewskiego
bilet pełnopłatny: 140 zł | bilet ulgowy: 95 zł
ŚLUBY PANIEŃSKIE Aleksandra Fredry w reżyserii Jana Englerta – 15, 16 listopada, godz. 19.00 | sala Bogusławskiego
bilet pełnopłatny: 100 zł | bilet ulgowy: 65 zł
BIAŁE MAŁŻEŃSTWO Tadeusza Różewicza w reżyserii Artura Tyszkiewicza – 15, 16 listopada, godz. 19.30 | scena przy Wierzbowej im. Jerzego Grzegorzewskiego
bilet: 35 zł
IWONA, KSIĘŻNICZKA BURGUNDA Witolda Gombrowicza w reżyserii Agnieszki Glińskiej – 17 listopada, godz. 19.30 | 18 listopada, godz.16.00 | sala Bogusławskiego
bilet: 35 zł
POŻEGNANIA według Stanisława Dygata w reżyserii Agnieszki Glińskiej – 17 listopada, godz. 16.00 | 18 listopada, godz. 19.00 | scena przy Wierzbowej im. Jerzego Grzegorzewskiego
bilet: 35 zł

Galeria

 

Korzystając z serwisu internetowego Teatru Narodowego akceptujesz zasady Polityki prywatności oraz wyrażasz zgodę na używanie plików cookie. Plik cookie możesz zablokować za pomocą opcji dostępnych w przeglądarce internetowej. Aby dowiedzieć się więcej na temat cookie, kliknij tutaj