Aktualności

Styczeń w Narodowym

Nowy Rok zaczynamy od popremierowych spektakli BURZY Williama Szekspira, w inscenizacji Pawła Miśkiewicza. 18 stycznia zapraszamy na premierę Zemsty nietoperza, słynnej operetki Straussa w reżyserii Michała Zadary. Na dużej scenie Teatru także tragikomiczna Udręka życia Levina przygotowana przez Jana Englerta.
Bilety na przedstawienia z repertuaru styczniowego w sprzedaży od 8 listopada.

• sala Bogusławskiego

Janusz Gajos (Jona), Anna Seniuk (Lewiwa). Fot. Robert JaworskiNa dużej scenie Teatru premiera operetkowego przeboju wszechczasów w interpretacji Michała Zadary – od stycznia zapraszamy na Zemstę nietoperza!
Przedstawiamy BURZĘ Williama Szekspira w inscenizacji Pawła Miśkiewicza z Jerzym Radziwiłowiczem w roli Prospera – spektakl o samotności rozbitków, ich wewnętrznych lękach i rozrachunkach.
W repertuarze również gorzka, ponadczasowa komedia Molière’a – Tartuffe w reżyserii Jacquesa Lassalle’a oraz przygotowany przez Jana Englerta tragikomiczny dramat Hanocha Levina – Udręka życia z rolami Anny Seniuk, Janusza Gajosa i Włodzimierza Pressa.
Poetyckie rozliczenie z sumieniem – Duszyczkę na motywach poematów Tadeusza Różewicza w reżyserii Jerzego Grzegorzewskiego gramy w podziemiach Teatru, pod Wierzbową (wejście od strony sali Bogusławskiego).
Na zdjęciu: Janusz Gajos (Jona) i Anna Seniuk (Lewiwa) w Udręce życia Hanocha Levina w reżyserii Jana Englerta. Fot. Robert Jaworski


• scena przy Wierzbowej im. Jerzego Grzegorzewskiego

Na pierwszym planie: Patrycja Soliman (Lidka). Fot. Krzysztof Bieliński

Zapraszamy na spektakle na podstawie tekstów polskich autorów.
W Dowodzie na istnienie drugiego autorstwa i w reżyserii Macieja Wojtyszki jesteśmy świadkami słownych i milczących pojedynków pomiędzy pisarzami – Witoldem Gombrowiczem i Sławomirem Mrożkiem. W przedstawieniu Piotra Cieplaka – arcyzabawnych i zarazem kąśliwych Ułanach Jarosława Marka Rymkiewicza przyglądamy się uwikłaniu w polskie mity. Z kolei Pożegnania według powieści Stanisława Dygata w inscenizacji Agnieszki Glińskiej sugestywnie opowiadają o losach polskiej inteligencji i o końcu Polski przedwojennej.
Na scenie również dramaty XX-wieczne: ostra diagnoza międzyludzkich związków w Kotce na gorącym blaszanym dachu Williamsa w reżyserii Grzegorza Chrapkiewicza oraz obraz zmagań artysty i jego aktorskiej przemiany w Garderobianym Harwooda przygotowanym przez Adama Sajnuka.

Na zdjęciu: na pierwszym planie Patrycja Soliman (Lidka) w Pożegnaniach Stanisława Dygata w reżyserii Agnieszki Glińskiej. Fot. Krzysztof Bieliński

• scena Studio

Anna Seniuk (Selma Lagerlöf), Marta Wągrocka (Tora Teje). Fot. Yato Photography

Zapraszamy na Mszę za miasto Arras na motywach powieści Andrzeja Szczypiorskiego – monodram w wykonaniu Janusza Gajosa to przejmująca relacja o ponadczasowych mechanizmach terroru, źródłach nietolerancji i fanatyzmu.
W repertuarze także spektakl o istocie tworzenia i odpowiedzialności w sztuce – Twórcy obrazów Enquista w reżyserii Artura Urbańskiego z Anną Seniuk w roli słynnej szwedzkiej pisarki-noblistki Selmy Lagerlöf oraz Madame de Sade Mishimy w realizacji Macieja Prusa – dramat ukazujący meandry kobiecej psychiki. 
Proponujemy również sztuki najnowsze z dramaturgii anglosaskiej podejmujące temat komplikacji w związkach miłosnych: Tchnienie Macmillana w reżyserii Grzegorza Małeckiego oraz Kilka dziewczyn LaBute’a, spektakl przygotowany przez Bożenę Suchocką.

Na zdjęciu: Anna Seniuk (Selma Lagerlöf), Marta Wągrocka (Tora Teje) w Twórcach obrazów Pera Olova Enquista w reżyserii Artura Urbańskiego. Fot. Yato Photography


Zobacz repertuar styczniowy w kalendarium →

Korzystając z serwisu internetowego Teatru Narodowego akceptujesz zasady Polityki prywatności oraz wyrażasz zgodę na używanie plików cookie. Plik cookie możesz zablokować za pomocą opcji dostępnych w przeglądarce internetowej. Aby dowiedzieć się więcej na temat cookie, kliknij tutaj