Aktualności

Kwiecień w Narodowym

Wśród przedstawień: na dużej scenie operetkowy przebój – Zemsta nietoperza Straussa przygotowana przez Michała Zadarę, a na małych scenach Teatru dwa najnowsze tytuły w naszym repertuarze – Jak być kochaną Brandysa, realizacja Leny Frankiewicz oraz IRONBOUND. Za torami, za mostem Majok w reżyserii Grzegorza Chrapkiewicza (prapremiera polska 30 marca). 

Bilety w sprzedaży od 7 lutego. 

• sala Bogusławskiego

Marta Wągrocka (Adela), Anna Lobedan (Rozalinda), Mateusz Rusin (Eisenstein). Fot. Krzysztof BielińskiZapraszamy na słynną operetkę Straussa – pełną energii, zmysłową Zemstę nietoperza w reżyserii Michała Zadary, pod kierownictwem muzycznym Justyny Skoczek.
Przedstawiamy przenikliwą interpretację Ślubu Gombrowicza autorstwa niedawno zmarłego litewskiego mistrza teatru, Eimuntasa Nekrošiusa.
Na dużej scenie prezentujemy inscenizacje Szekspirowskie: łączącą baśniową poetykę z dotkliwą diagnozą tyranii Opowieść zimową w reżyserii Marcina Hycnara oraz spektakl Pawła Miśkiewicza BURZA Williama Szekspira, opowieść o szaleństwie duszy i poszukiwaniu dróg ku wewnętrznej wolności.
Zapraszamy na interpretacje klasycznych komedii: gorzkiego, ironicznego Tartuffe’a Molière’a w inscenizacji Jacques’a Lassalle’a i znaczone wytrawnym wierszem Fredrowskie Śluby panieńskie przygotowane przez Jana Englerta.
W podziemiach Teatru, pod Wierzbową (wejście od strony sali Bogusławskiego) przedstawiamy jeden z ostatnich spektakli Jerzego Grzegorzewskiego, poetycki obraz na motywach utworów Tadeusza Różewicza – Duszyczkę opowiadającą o pięknie i słabości ludzkiej duszy.
Na zdjęciu: Marta Wągrocka (Adela), Anna Lobedan (Rozalinda), Mateusz Rusin (Eisenstein) w Zemście nietoperza Johanna Straussa w reżyserii Michała Zadary. Fot. Krzysztof Bieliński

• scena przy Wierzbowej im. Jerzego Grzegorzewskiego

Jan Englert (Witold Gombrowicz), Kamilla Baar-Kochańska (Rita Labrosse). Fot. Andrzej Wencel

Przedstawiamy adaptacje prozy. Jedną z największych XIX-wiecznych powieści, Idiotę Dostojewskiego zrealizował Paweł Miśkiewicz. Lena Frankiewicz przygotowała sceniczną wersję opowiadania Kazimierza Brandysa Jak być kochaną – historię kobiety, która zmaga się z pamięcią o traumatycznych wojennych wydarzeniach.
Zapraszamy na klasyczne XX-wieczne dramaty: skupioną na trudnych rodzinnych relacjach Kotkę na gorącym blaszanym dachu Williamsa w reżyserii Grzegorza Chrapkiewicza oraz rzecz o samotności i zmierzchu artysty – Garderobianego Harwooda, realizację Adama Sajnuka.
Gramy dramat najnowszy opisujący spotkania Witolda Gombrowicza ze Sławomirem Mrożkiem, czyli Dowód na istnienie drugiego autorstwa i w reżyserii Macieja Wojtyszki.

Na zdjęciu: Jan Englert (Witold Gombrowicz), Kamilla Baar-Kochańska (Rita Labrosse) w Dowodzie na istnienie drugiego autorstwa i w reżyserii Macieja Wojtyszki. Fot. Andrzej Wencel

scena Studio

Anna Seniuk (Selma Lagerlöf), Marta Wągrocka (Tora Teje). Fot. Yato Photography

Zapraszamy na przedstawienie o twardej emigracyjnej rzeczywistości. IRONBOUND. Za torami, za mostem Martyny Majok, dramat autorki niedawno nagrodzonej Pulitzerem, przygotował Grzegorz Chrapkiewicz.
Janusz Gajos w monodramie Msza za miasto Arras na motywach powieści Andrzeja Szczypiorskiego przygląda się ludzkiej kondycji, analizuje źródła nietolerancji i fanatyzmu.
O trudach procesu twórczego i odpowiedzialności w sztuce opowiadają Twórcy obrazów Enquista w reżyserii Artura Urbańskiego.
W repertuarze również spektakle o wiecznie żywych sprawach miłosnych – Tchnienie Macmillana w realizacji Grzegorza Małeckiego oraz Kilka dziewczyn LaBute’a w reżyserii Bożeny Suchockiej.
Nie zapominamy o dzieciach. Dla najmłodszych i ich opiekunów gramy kolorową, rozśpiewaną Pchłę Szachrajkę Brzechwy w reżyserii Anny Seniuk, do muzyki Macieja Małeckiego.

Na zdjęciu: Anna Seniuk (Selma Lagerlöf), Marta Wągrocka (Tora Teje) w Twórcach obrazów Pera Olova Enquista w reżyserii Artura Urbańskiego. Fot. Yato Photography

Zobacz repertuar kwietniowy w kalendarium →

Korzystając z serwisu internetowego Teatru Narodowego akceptujesz zasady Polityki prywatności oraz wyrażasz zgodę na używanie plików cookie. Plik cookie możesz zablokować za pomocą opcji dostępnych w przeglądarce internetowej. Aby dowiedzieć się więcej na temat cookie, kliknij tutaj