Radosław Duda

Kompozytor, producent i multiinstrumentalista wywodzący się z warszawskiej sceny niezależnej. Twórca zespołu Frozen Bird (album Terry’s Tale, Karrot Kommando, 2012). Występował na wielu festiwalach: Open’er Festival, Off Festival, Festiwal Teatralny Rang Rajasthan’17 (Jaipur, Indie), Unsound Festival, Audioriver Festival, Święto Kina Niemego, Ad Libitum, Plateaux Festival. Koncertował m.in. w Ballhaus Ost w Berlinie, Muzeum Powstania Warszawskiego, Centrum Sztuki Współczesnej w Warszawie, Ośrodku „Pogranicze – sztuk, kultur, narodów” w Sejnach. Brał udział w projektach realizowanych przez Instytuty Polskie w Berlinie, Kijowie, Brukseli.
Autor muzyki do przedstawień: Marcina Wierzchowskiego (Rajza, czyli tułaczki Mirona wg Mirona Białoszewskiego, Muzeum Powstania Warszawskiego, 2008; Idioci Wierzchowskiego i Sołtysińskiego wg von Triera, Teatr im. Jaracza w Łodzi, 2019), Atsushiego Takenouchi (Yin Yang. Improwizacje, TR Warszawa, 2008), Urszuli Agaty Sobczak (Obce ciała, Folwark Praska Metta Artystyczna, 2010), Michała Sieczkowskiego (Czego szukać, jak jest wg wybranych utworów Mirona Białoszewskiego, Muzeum Powstania Warszawskiego, 2018).
Autor oprawy dźwiękowej do pracy Mikołaja Długosza prezentowanej w ramach wystawy Betonowe dziedzictwo. Od Le Corbusiera do blokersów (CSW w Warszawie, 2007). Autor i wykonawca muzyki na żywo do spektaklu tanecznego Katarzyny Chmielewskiej Why don’t you like sadness (Teatr Dada von Bzdülöw, Teatr Wybrzeże w Gdańsku, 2016) pokazywanego na wielu festiwalach w kraju, m.in. Polska Platforma Tańca (Bytom), TR Warszawa oraz za granicą – w Jaipur (Indie) i Tbilisi (Gruzja). Wraz z Julią Holewińską i Tomaszem Szerszeniem zaprezentował wykład performatywny Hiroshima / Love w Kyoto Art Center (Japonia, 2019).
Stale współpracuje z Kubą Kowalskim, jest autorem muzyki do jego przedstawień: Mizantrop Holewińskiej i Kowalskiego wg Molière’a (Teatr Polski w Poznaniu, 2014), Dolce Vita Holewińskiej i Kowalskiego (Teatr im. Kochanowskiego w Opolu, 2014), Good Night Cowboy Holewińskiej i Kowalskiego (koprodukcja Teatru Dramatycznego im. Szaniawskiego w Wałbrzychu i Teatru WARSawy, 2015), Pani Bovary wg Flauberta (Teatr im. Osterwy w Lublinie, 2015), Szkarłatny płatek i biały wg Fabera (Teatr Studio w Warszawie, 2016), Zachodnie wybrzeże Koltèsa (Teatr im. Żeromskiego w Kielcach, 2016), Diabeł i tabliczka czekolady wg Reszki (Teatr im. Osterwy w Lublinie, 2017), Przebudzenie wiosny Wedekinda (Teatr Studyjny PWSFTviT w Łodzi, 2018), Sonata jesienna Bergmana (Teatr WARSawy, 2018).
Otrzymał nagrodę za muzykę do Good Night Cowboy na 15. Festiwalu Dramaturgii Współczesnej „Rzeczywistość przedstawiona” w Zabrzu (2015).
Fot. Paweł Paprocki. Wszelkie prawa zastrzeżone
Realizacje w Teatrze Narodowym:
Hedda Gabler, Henrik Ibsen, reż. Kuba Kowalski, 2019; muzyka
Role w Teatrze Narodowym:
ROLE (wykonanie muzyki na żywo; gościnnie), Hedda Gabler, Henrik Ibsen, reż. Kuba Kowalski, 2019