Radosław Duda

Fot. Marta Ankiersztejn / Archiwum Artystyczne Teatru Narodowego


Kompozytor, producent i multiinstrumentalista wywodzący się z warszawskiej sceny niezależnej. W Teatrze Narodowym występuje gościnnie. 

Autor muzyki do przedstawień: Marcina Wierzchowskiego (Rajza, czyli tułaczki Mirona wg Mirona Białoszewskiego, Muzeum Powstania Warszawskiego, 2008; Idioci Wierzchowskiego i Sołtysińskiego wg von Triera, Teatr im. Jaracza w Łodzi, 2019), Julii Holewińskiej (Ameryka, Teatr Polski w Bydgoszczy, 2022), Atsushiego Takenouchi (Yin Yang. Improwizacje, TR Warszawa, 2008), Renaty Piotrowskiej-Auffret (Unknown 2, 2009), Katarzyny Chmielewskiej, Magdaleny Reiter, Jakuba Truszkowskiego (Drganie jednej struny, Teatr Wybrzeże w Gdańsku, Stara mestna elektrarna – Ljubljana, Słowenia, 2021), Wojciecha Farugi (Czerwony Kapturek, Teatr Polski w Bydgoszczy, 2022), Bartosza Frąckowiaka (Garnitury z kraju nie nadają się do tropików, Biennale Warszawa, 2019), Agaty Biziuk (Noc Walpurgii, Teatr Żydowski w Warszawie, 2021), Aldony Figury (Kruk z Tower, Teatr Dramatyczny w Warszawie, 2021), Magdy Szpecht (Ja, wojna i plastikowy granat, Teatr Polski w Bydgoszczy, 2022). 

Autor oprawy dźwiękowej do pracy Mikołaja Długosza prezentowanej w ramach wystawy Betonowe dziedzictwo. Od Le Corbusiera do blokersów (CSW w Warszawie, 2007). Współpracował przy projektach z Fundacją Galerii Foksal, Zachętą Narodową Galerią Sztuki, Fundacją Archeologii Fotografii. Autor i wykonawca muzyki na żywo do spektaklu tanecznego Katarzyny Chmielewskiej Why don’t you like sadness (Teatr Dada von Bzdülöw, Teatr Wybrzeże w Gdańsku, 2016) pokazywanego na wielu festiwalach w kraju – m.in. Polska Platforma Tańca (Bytom), TR Warszawa oraz za granicą – w Jaipur (Indie) i Tbilisi (Gruzja). Wraz z Julią Holewińską i Tomaszem Szerszeniem zaprezentował wykłady performatywne Hiroshima / Love w Kyoto Art Center (Japonia, 2019) oraz Varios fines del mundo w FME/Fundacion Minera Escondida w Antofagaście (Chile, 2022). 

Twórca muzyki do słuchowiska Rękopis Znaleziony w Saragossie w reżyserii Pawła Sztarbowskiego (Teatr Polski w Bydgoszczy, 2021). Brał udział w projektach realizowanych przez Instytuty Polskie w Berlinie, Kijowie, Brukseli.

Wielokrotnie współpracował z Kubą Kowalskim, jest autorem muzyki do jego przedstawień: Mizantrop Holewińskiej i Kowalskiego wg Molière’a (Teatr Polski w Poznaniu, 2014), Dolce Vita Holewińskiej i Kowalskiego (Teatr im. Kochanowskiego w Opolu, 2014), Good Night Cowboy Holewińskiej i Kowalskiego (koprodukcja Teatru Dramatycznego im. Szaniawskiego w Wałbrzychu i Teatru WARSawy, 2015), Pani Bovary wg Flauberta (Teatr im. Osterwy w Lublinie, 2015), Szkarłatny płatek i biały wg Fabera (Teatr Studio w Warszawie, 2016), Zachodnie wybrzeże Koltèsa (Teatr im. Żeromskiego w Kielcach, 2016), Diabeł i tabliczka czekolady wg Reszki (Teatr im. Osterwy w Lublinie, 2017), Przebudzenie wiosny Wedekinda (Teatr Studyjny PWSFTviT w Łodzi, 2018), Sonata jesienna Bergmana (Teatr WARSawy, 2018).

Otrzymał nagrodę za muzykę do Good Night Cowboy na 15. Festiwalu Dramaturgii Współczesnej „Rzeczywistość przedstawiona” w Zabrzu (2015).


Realizacje w Teatrze Narodowym:

Hedda Gabler, Henrik Ibsen, reż. Kuba Kowalski, 2019; muzyka

Role w Teatrze Narodowym:

ROLE (wykonanie muzyki na żywo; gościnnie), Hedda Gabler, Henrik Ibsen, reż. Kuba Kowalski, 2019 

Korzystając z serwisu internetowego Teatru Narodowego akceptujesz zasady Polityki prywatności oraz wyrażasz zgodę na używanie plików cookie. Plik cookie możesz zablokować za pomocą opcji dostępnych w przeglądarce internetowej. Aby dowiedzieć się więcej na temat cookie, kliknij tutaj