Teatr Narodowy
Założony w roku 1765
9 i 10 maja po raz ostatni na naszej scenie dramat Bertolta Brechta w widowiskowej inscenizacji Michała Zadary. Zapraszamy!
Przygotowaliśmy pięć przedstawień w promocyjnej cenie, wśród nich Matkę Courage… w reżyserii Michała Zadary.
W majowej ofercie dla studentów mamy pięć tytułów, wśród nich Opowieść zimowa w reżyserii Marcina Hycnara.
Wśród wielu przedstawień – Ułani Rymkiewicza w błyskotliwej reżyserii Piotra Cieplaka. Bilety na spektakle z repertuaru czerwcowego w sprzedaży od 5 kwietnia.
Recenzje, opinie i komentarze po premierze Ułanów Jarosława Marka Rymkiewicza w reżyserii Piotra Cieplaka ze scenografią Andrzeja Witkowskiego.
Reżyser o Ułanach: „niesłychanie przenikliwie i gorzko opisują rodzaj galimatiasu, który towarzyszy dzisiejszej rozmowie Polaków o nas samych”.
Fotoreportaż z przygotowań elementów scenografii do Ułanów według projektów Andrzeja Witkowskiego.
„Podążanie za bohaterami Büchnera pozwala na ogląd sytuacji od środka wydarzeń, z wewnątrz cyklonu” – mówi Barbara Wysocka, reżyserka spektaklu.
Fotoreportaż z przygotowań do lutowej premiery Śmierci Dantona w reżyserii Barbary Wysockiej ze scenografią Barbary Hanickiej.
Fotoreportaż z prac nad intrygującą scenografią Andrzeja Witkowskiego do najnowszej premiery. Elementarz od 7 grudnia w repertuarze!
O Dziadach w reżyserii Eimuntasa Nekrošiusa mówią Jan Englert, Grzegorz Małecki i Marcin Przybylski w materiale wideo dla PAP.
„Inscenizuję polskie niebo i polskie piekło” – o premierze Kordiana Słowackiego w 250 rocznicę powstania Teatru Narodowego, mówi Jan Englert.
Recenzenci i teatralni blogerzy piszą o monodramie Janusza Gajosa Msza za miasto Arras po premierze w Teatrze Narodowym.
Witold Mrozek, Jacek Wakar, Piotr Olkusz, Agnieszka Górnicka i Karol Płatek piszą o styczniowej premierze Teatru.
„Reżyserując Fredrę, zawsze mam uczucie, że chodzę po czystej wodzie” – Jan Englert mówi o pracy nad przedstawieniem.
Jan Bończa-Szabłowski w „Rzeczpospolitej”, Agnieszka Górnicka w portalu „Teatr dla Was” i Aneta Kyzioł w „Polityce" recenzują Iwonę, księżniczkę Burgunda.
„Iwona jest jak dzikie dziecko ulicy, któremu życie dało się poznać z najboleśniejszych stron” – mówi reżyserka Iwony, księżniczki Burgunda Gombrowicza.
„Otwieramy przestrzeń dla tego, co nieoczekiwane” – mówi o Fortepianie pijanym Marcin Przybylski.
Wystawę o burzliwych dziejach narodowej sceny można już oglądać w sieci ! Zapraszamy do odwiedzenia Google Cultural Institute.