Aktualności

Życie wyobrażone. Rozmowa z Kubą Kowalskim

Kuba Kowalski pracuje nad Heddą Gabler Ibsena. W roli tytułowej – Wiktoria Gorodeckaja. Premiera 10 maja na Scenie przy Wierzbowej.

„Czy można się odpamiętać?”

Jak być kochaną – przejmująca historia kobiety zmagającej się z traumą wojennych przeżyć, miłością oraz własną pamięcią. Premiera przedstawienia odbyła się 2 lutego na Scenie przy Wierzbowej.

„…nie można się zakochiwać w przeddzień wojny”. Rozmowa z Leną Frankiewicz

Reżyserka przygotowuje sceniczną wersję opowiadania Kazimierza Brandysa Jak być kochaną. Premiera na Scenie przy Wierzbowej 2 lutego.

Strauss w Narodowym

Muzyka, śpiew, szaleństwo operetki. Premiera Zemsty nietoperza w reżyserii Michała Zadary odbyła się 19 stycznia w Sali Bogusławskiego.

Walc, rozkosz i psychoanaliza

O pracy nad Zemstą nietoperza Straussa mówią reżyser Michał Zadara i Justyna Skoczek, kierowniczka muzyczna spektaklu. Premiera w karnawale, już 18 stycznia!

Don Juan na miarę naszych czasów. Rozmowa z Bożeną Suchocką

Bożena Suchocka pracuje nad tekstem Neila LaBute’a Kilka dziewczyn (premiera 24 listopada na Scenie Studio). „Ten tekst napawa mnie… smutkiem – mówi reżyserka. – Odkrywa głębokie różnice w naszej mentalności i oczekiwaniach”.

Mordercza przyjemność. Rozmowa z Grzegorzem Małeckim o „Tchnieniu”

„Najbardziej pociąga mnie opowieść o człowieku – mówi reżyser. – Aktorzy będą musieli zająć widza sobą… i tylko sobą. Praca mordercza, ale strasznie przyjemna”.

Gorzko, śmiech zastyga. Piotr Cieplak o „Ułanach”

Reżyser o pracy nad Ułanami: „przenikliwie i gorzko opisują rodzaj galimatiasu, który towarzyszy dzisiejszej rozmowie Polaków o nas samych”. Premiera 10 marca!

Zbliżenie. Rozmowa z Arturem Urbańskim o „Twórcach obrazów”

„Zaczynają opadać płaty betonu, którymi na co dzień jesteśmy opancerzeni – mówi reżyser. – Czy to będzie gwałtowne? Najpierw trochę, potem mocniej...” 

Tragiczny happy end. Rozmowa z Marcinem Hycnarem

„Shakespeare wrzuca nas w sam środek chorego umysłu – mówi reżyser o Opowieści zimowej. –  I, jak u Hitchcocka, zaczyna się od wybuchu, a potem napięcie rośnie”.

Korzystając z serwisu internetowego Teatru Narodowego akceptujesz zasady Polityki prywatności oraz wyrażasz zgodę na używanie plików cookie. Plik cookie możesz zablokować za pomocą opcji dostępnych w przeglądarce internetowej. Aby dowiedzieć się więcej na temat cookie, kliknij tutaj