Aktualności
„Sonata jesienna”. Motywy główne
11/10/2020
Sonata jesienna Ingmara Bergmana w reżyserii Grzegorza Wiśniewskiego; w roli Charlotty – Danuta Stenka. Premiera odbyła się 10 października na Scenie Studio.
Recenzje po premierze „Matki Joanny od Aniołów”
21/09/2020
Pierwsza premiera nowego sezonu – Matka Joanna od Aniołów Iwaszkiewicza w reżyserii Wojciecha Farugi w ocenie krytyków teatralnych.
Między objawieniem a opętaniem. Rozmowa z Wojciechem Farugą
24/08/2020
„Najważniejszym tematem jest próba zrozumienia doświadczenia mistycznego” – podkreśla Faruga. Reżyser inscenizuje Matkę Joannę od Aniołów Iwaszkiewicza.
Świętość i grzech – premiera „Matki Joanny od Aniołów” Iwaszkiewicza
17/08/2020
Matka Joanna od Aniołów w reżyserii Wojciecha Farugi; w roli tytułowej – Małgorzata Kożuchowska. Premiera przedstawienia odbyła się 5 września na Scenie przy Wierzbowej.
WYKŁADY OTWARTE Teatru Narodowego online (audio)
29/04/2020
Wykłady teatrologów i badaczy literatury dotyczące twórczości wielkich osobowości polskiej kultury – Stanisława Wyspiańskiego, Stanisława Ignacego Witkiewicza, Witolda Gombrowicza, Tadeusza Różewicza i Mirona Białoszewskiego.
Cykl POECI POLSCY #kulturabezbarier
12/04/2020
Polska poezja w interpretacji Aktorów Teatru Narodowego – artystyczno-edukacyjny cykl POECI POLSCY #kulturabezbarier
Recenzenci o „Jak być kochaną”
08/03/2019
Jak być kochaną Brandysa w reżyserii Leny Frankiewicz oceniają recenzenci i teatralni blogerzy.
„Czy można się odpamiętać?” | premiera „Jak być kochaną”
03/02/2019
Jak być kochaną – przejmująca historia kobiety zmagającej się z traumą wojennych przeżyć, miłością oraz własną pamięcią. Premiera przedstawienia odbyła się 2 lutego na Scenie przy Wierzbowej.
„…nie można się zakochiwać w przeddzień wojny”. Rozmowa z Leną Frankiewicz
25/01/2019
Reżyserka przygotowuje sceniczną wersję opowiadania Kazimierza Brandysa Jak być kochaną. Premiera na Scenie przy Wierzbowej 2 lutego.
„Tchnienie” – recenzje
15/11/2018
O Tchnieniu Duncana Macmillana w reżyserii Grzegorza Małeckiego piszą recenzenci i teatralni blogerzy.